Försändelse och retur
Ångerrätt
Skulle du av någon anledning ångra ett köp, har du som privatperson ångerrätt i 14 dagar. Varan skall returneras oanvänd och i obruten originalförpackning. Du får dock öppna förpackningen om detta är nödvändigt för att undersöka varan. För ej förpackade varor gäller att varan skall vara oanvänd och i originalskick. Om varan inte är i originalskick förbehåller vi oss rätten att göra avdrag motsvarande den värdeminskning som bedöms föreligga på produkten. Ångerrätten gäller inte för varor som klassas som livsmedel. För eventuella skadade eller felexpedierade varor, se under Transportskador respektive Reklamationer. Om du ångrar ett köp så måste du meddela oss senast 14 dagar efter det att du mottog varan. När vi får tillbaka varan och kunnat konstatera att den inte är skadad, betalar vi tillbaka dina pengar snarast dock senast inom 14 dagar. Vi betalar även tillbaka fraktavgiften förutsatt att du returnerat samtliga varor i din order. I annat fall återbetalas ej frakten. Returfrakten betalar och ombesörjer du själv. Om du ångrar en beställning som ej är uthämtad och låter den gå tillbaks på vår bekostnad så debiteras 298:- för returfrakten. Det är därför billigare att själv ordna returfrakten. Vi löser ej ut returer som skickats mot postförskott eller efterkrav.
OBS! Ångerrätten gäller ej outlösta paket. Dessa debiteras alltid med 298:-
OBS! Ångerrätten gäller inte heller företag.
Returadress i samband med ångerrätten. Märk paketet med ordernummer
HBnorr AB
Lomvägen 22
897 91 Långviksmon
Transportskador
- Reklamera alltid transportskador direkt till transportören!
- Om paketet har någon synlig skada vid mottagandet skall detta ovillkorligen noteras i samband med kvitteringen.
- Vi ersätter inte transportskador som inte har reklamerats till transportören!
Reklamationer
Du har rätt att reklamera ett fel inom 3 år från inköpet. Fel på produkten, felleverans eller transportskada skall reklameras inom ”skälig tid” från det att felet upptäcktes. Skälig tid att reklamera anses vara inom 2 månader från det att felet upptäckts. Vi rekommenderar att ni snarast tar kontakt med oss på order@bnorr.se för vidare information om eventuell ersättning eller retur. Vid en godkänd reklamation står vi för returfrakten genom att skicka dig ett returadresskort. Se Transportskador om skadan kan ha uppkommit under transporten. Returnera inte leveransen utan att först ha kontaktat vår oss / HBnorr AB
Se mer information om din rätt som konsument på www.ko.se. Om du inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden www.arn.se . Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Bolagsinformation
HBnorr AB
Lomvägen 22
897 91 Långviksmon
Sverige
Företagsregister: Bolagsverket
Organisationsnummer: 559311-0900