Köpvillkor

Försäljningsvillkor

Nedanstående försäljningsvillkor gäller beställningar inom Sverige. För beställningar till andra länder sker leverans endast mot förskottsbetalning och beställningar via telefon eller e-post. För mer information, kontakta oss.

  • Alla priser inkluderar moms. För leveranser till Åland är priset exklusive moms. Eventuella kostnader moms och tull samt för förtullning betalas av mottagaren.
  • Frakt från 29:- för försändelser inom Sverige. Paketen skickas med DB Schenker, PostNord eller Airmee (hemleverans). Du hämtar ditt paket på ett utlämningsställe. Utkörning ingår ej om du inte beställt hemleverans.
  • Vi kan inte leverera paket över 20 kg eller skrymmande paket till en boxadress. Om paketet är under 20 kg och inte är skrymmande kan paket skickas till boxadress om du väljer PostNord som transportör. OBS! Detta gäller endast boxadresser!
  • Åldersgräns för inköp är 18 år.
  • För outlösta paket debiteras 298:- Var därför noga med att omedelbart ta kontakt med oss vid eventuella felexpedieringar.
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, eventuella fel i lagersaldon, samt för prishöjningar vi ej kan råda över.
  • Normal leveranstid är ca 1 - 5 arbetsdagar, de flesta leveranserna skickas 1-2 vardagar efter beställning. Vid hög arbetsbelastning eller om någon vara är slut på lager kan leveranstiden vara något längre.

Kortbetalning

Du omdirigeras via en högkrypterad anslutning till Worldline. Vi lagrar inga kortuppgifter hos oss. Givetvis använder vi den senaste säkerhetstekniken 3D Secure. De kort vi accepterar är VISA, MasterCard, Maestro samt VISA Electron. (VISA Electron kan i vissa fall vara spärrade för köp via Internet) Vid kortbetalning debiteras du direkt vid beställning.

Ångerrätt

Skulle du av någon anledning ångra ett köp, har du som privatperson ångerrätt i 14 dagar. Varan skall returneras oanvänd och i obruten originalförpackning. Du får dock öppna förpackningen om detta är nödvändigt för att undersöka varan. För ej förpackade varor gäller att varan skall vara oanvänd och i originalskick. Om varan inte är i originalskick förbehåller vi oss rätten att göra avdrag motsvarande den värdeminskning som bedöms föreligga på produkten. Ångerrätten gäller inte för varor som klassas som livsmedel. För eventuella skadade eller felexpedierade varor, se under Transportskador respektive Reklamationer. Om du ångrar ett köp så måste du meddela oss senast 14 dagar efter det att du mottog varan. När vi får tillbaka varan och kunnat konstatera att den inte är skadad, betalar vi tillbaka dina pengar snarast dock senast inom 14 dagar. Vi betalar även tillbaka fraktavgiften förutsatt att du returnerat samtliga varor i din order. I annat fall återbetalas ej frakten. Returfrakten betalar och ombesörjer du själv. Om du ångrar en beställning som ej är uthämtad och låter den gå tillbaks på vår bekostnad så debiteras 298:- för returfrakten. Det är därför billigare att själv ordna returfrakten. Vi löser ej ut returer som skickats mot postförskott eller efterkrav.

OBS! Ångerrätten gäller ej outlösta paket. Dessa debiteras alltid med 298:-

OBS! Ångerrätten gäller inte heller företag.

Returadress i samband med ångerrätten. Märk paketet med ordernummer

HBnorr AB

Lomvägen 22

897 91 Långviksmon

Transportskador

  • Reklamera alltid transportskador direkt till transportören!
  • Om paketet har någon synlig skada vid mottagandet skall detta ovillkorligen noteras i samband med kvitteringen.
  • Vi ersätter inte transportskador som inte har reklamerats till transportören!

Reklamationer

Du har rätt att reklamera ett fel inom 3 år från inköpet. Fel på produkten, felleverans eller transportskada skall reklameras inom ”skälig tid” från det att felet upptäcktes. Skälig tid att reklamera anses vara inom 2 månader från det att felet upptäckts. Vi rekommenderar att ni snarast tar kontakt med oss på order@bnorr.se för vidare information om eventuell ersättning eller retur. Vid en godkänd reklamation står vi för returfrakten genom att skicka dig ett returadresskort. Se Transportskador om skadan kan ha uppkommit under transporten. Returnera inte leveransen utan att först ha kontaktat vår oss / HBnorr AB

Se mer information om din rätt som konsument på www.ko.se. Om du inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden www.arn.se . Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Bolagsinformation

HBnorr AB
Lomvägen 22
897 91 Långviksmon
Sverige

Företagsregister: Bolagsverket
Organisationsnummer: 559311-0900

Personuppgiftsbehandling

HBnorr AB org. nr. 559311-0900, behandlar personuppgifter i samband med handeln på https://www.hbnorr.se och är personuppgiftsansvarigt för behandlingen. Personuppgifter behandlas för att HBnorr AB ska kunna tillhandahålla sina tjänster, huvudsakligen för följande ändamål (”Ändamålen”):

  • För att skapa och upprätthålla ditt personliga konto.
  • För att ta emot och bearbeta dina beställningar och skicka dina varor till dig.
  • För att hantera eventuella returer.
  • För att skicka dig sms-aviseringar om leveransstatus.
  • För att besvara dina frågor och informera dig om nya eller ändrade tjänster.
  • För att skicka marknadsföringserbjudanden som nyhetsbrev och kataloger.
  • För att skicka dig enkäter som ger dig möjlighet att påverka HBnorr:s erbjudanden och tjänster.

De uppgifter som behandlas är de uppgifter som du anger, t.ex. när du lägger beställningar, kontaktar kundtjänst eller dylikt. De uppgifter du anger omfattar t.ex. kontaktinformation, leveransadress och beställda varor (”Personuppgifterna”). Personuppgifterna är nödvändiga för att HBnorr AB ska kunna uppnå Ändamålen. Viss information kan även komma att inhämtas från offentliga register eller från andra allmänt tillgängliga källor.

Delning av Personuppgifter: Personuppgifter delas med i enlighet med GDPR. Inga ekonomiska personuppgifter delas.

Den huvudsakliga rättsliga grunden för behandlingen är att behandlingen är nödvändig för att HBnorr AB ska kunna fullgöra sina åtaganden gentemot sina kunder. Vissa behandlingar baseras även på HBnorr AB:s berättigade intresse att kunna bedriva sin verksamhet på ett effektivt och säkert sätt samt på HBnorr:s skyldighet att följa rättsliga förpliktelser. Personuppgifterna kan komma att delas med myndigheter och andra parter som HBnorr AB anlitar för att uppnå Ändamålen, t.ex. för leverans. Dessa aktörer kan vara baserade i länder utanför EU/EES. Om Europakommissionen inte anser att landet säkerställer en adekvat skyddsnivå kommer överföringen till den tredje parten att ha stöd i kommissionens standardavtalsklausuler för överföring av personuppgifter till ett land utanför EU/EES, se artiklarna 45–46 i förordning 2016/679 (”GDPR”). Dessa standardavtalsklausuler finns åtkomliga här: http://ec.europa.eu/justice/data-protection/international-transfers/transfer/. Behandlingen av Personuppgifterna kommer pågå så länge det krävs för att uppfylla Ändamålen eller så länge som HBnorr AB är förpliktade att göra detta. Därefter raderas Personuppgifterna.

Om du har några frågor kring behandlingen av Personuppgifterna kan du kontakta HBnorr AB via info@hbnorr.se. Du kan även använda denna adress om du vill utöva någon av de rättigheter du enligt GDPR har som registrerad. Vänligen notera att rättigheterna enligt GDPR inte är absoluta och att ett åberopande av en rättighet därför inte nödvändigtvis leder till en åtgärd. Dina rättigheter enligt GDPR inkluderar följande:

  • Rätt till tillgång – Enligt artikel 15 GDPR har du rätt att ta del av Personuppgifterna och att bli informerad om behandlingen. Den informationen finns i detta dokument.
  • Rätt till rättelse – Enligt artikel 16 GDPR har du rätt att utan onödigt dröjsmål få felaktiga personuppgifter som rör dig rättade. Med beaktande av ändamålet med behandlingen har du också rätt att komplettera ofullständiga personuppgifter.
  • Rätt till radering (”rätten att bli bortglömd”) – Under vissa omständigheter har du med stöd av artikel 17 GDPR rätt att få Personuppgifterna raderade.
  • Rätt till begränsning av användning – Under vissa omständigheter har du enligt artikel 18 GDPR rätt att begränsa behandlingen av Personuppgifterna.
  • Rätt till dataportabilitet – Enligt artikel 20 GDPR har du rätt att få ut Personuppgifterna i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format. Du har också rätt att överföra dessa uppgifter till en annan personuppgiftsansvarig.
  • Rätt att göra invändningar – Enligt artikel 21 GDPR har du rätt att invända mot viss behandling av Personuppgifterna, exempelvis sådan behandling som grundar sig i HBnorrs berättigade intressen.

Syfte med Personuppgiftsbehandling: HBnorr AB samlar in och behandlar personuppgifter för att kunna fullgöra köpeavtal, leverera produkter och erbjuda en personlig shoppingupplevelse.

Slutligen har du också rätt att inge klagomål till Datainspektionen, som kan kontaktas via datainspektionen@datainspektionen.se eller 08-657 61 00

Frakt från 29:-

2-3 dagars leveranstid

Betala med Klarna

HB Norr logo ikon

HBnorr AB, Lomvägen 22, 897 91 Långviksmon